نکات بهداشتی در تخلیه خانه های دانشجویی ویژه دانشجویان

نکات بهداشتی در تخلیه خانه های دانشجویی ویژه دانشجویان

۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۹۱۳۱ نکته های ایمنی و بهداشت
تعداد بازدید:۹۸۴
نکات بهداشتی در تخلیه خانه های دانشجویی ویژه دانشجویان
نکات بهداشتی در تخلیه خانه های دانشجویی ویژه دانشجویان

دانشجویان گرامی

با سلام و احترام ضمن آرزوی سلامتی برای شما عزیزان و موفقیت و سربلندی در عرصه های مختلف زندگی، با توجه به پایان ترم تحصیلی جاری و ترک خوابگاه خود لطفا قبل از تحویل اتاق یا سوئیت خود جهت پی شگیری از انتقال انواع آلودگی به منازل خود و یا انبار نگهداری وسایل شما در خوابگاه در طول تابستان، به موارد بهداشتی ذیل توجه فرمایید.

- قبل از جمع آوری و بسته بندی وسایل خود لطفاً البسه ، پتو ، ملحفه و  سایر وسایل شخصی خود را به دقت شسشتو نمایید.(ترجیحاً دمای بالای 45 درجه سانتیگراد) و سپس مقابل نور آفتاب خشک نمایید. چراکه احتمال وجود تخم ساس و یا خود حشره ساس، مایت و یا هیره و انواع قارچ و کپک ها در بین وسایل وجود دارد که عدم نظافت دقیق سبب انتقال آلودگی به منازل شما شده و یا در بین وسایل شخصی شما در انبار خوابگاه رشد و تکثیر می یابند.

- کلیه سطوح اتاق خود را برای حذف آلودگی های احتمالی و جلوگیری از انتقال به وسایل شخصی و منازل خود گردگیری و با جاروبرقی نظافت نمایید.(حذف تخم ساس و حشره ساس،هیره و مایت و...)

- با توجه به اینکه اکثر آلودگی ها از طریق وسایل و خصوصاً چمدان،کوله و کیف جابجا می شود  لطفاً آنها را به دقت بررسی و پس از نظافت و یا شستشو و کشیدن جارو برقی بین زیپ ، محل دوخت و داخل آن (نقاط کور و محل تخم ریزی حشره ساس) از آنها استفاده نمایید.

- کتاب ها و سایر وسایل خود را ابتدا به دقت گردگیری نموده و داخل برگه های آن را به دقت بررسی و سپس بسته بندی نمایید. چرا که احتمال تخم ریزی حشره ساس در بین برگه های کتاب وجود دارد.

- کلیه ظروف خود را شستشو نموده و زباله ها و وسایل غیر قابل استفاده خود را از اتاق خارج نمایید.

- یخچال خود را نظافت نموده و به دلیل فساد مواد غذایی ، از قراردادن هر گونه مواد غذایی بین وسایل شخصی خود در انبار خوابگاه خودداری نمایید.

- با توجه به احتمال رشد انواع آلودگی در وسایل شخصی شما در طول مدت نگهداری در انبار، لطفا نسبت به نظافت و تمیزی وسایل و عاری بودن از هرگونه آلودگی اطمینان حاصل فرمایید.

- در صورتی که قصد اقامت در خوابگاه های تابستانه دانشگاه را دارید قبل از سکونت در خوابگاه کلیه سطوح ، تخت و اطراف آن، کمدها و قفسه ها را نظافت نموده و تشک، ملحفه و پتوهای خود را پس از نظافت در معرض تابش نور آفتاب قرار دهید و سپس استفاده کنید .همچنین در صورت وجود هرگونه آلودگی مانند وجود حشره ساس در اتاق موارد را به سرپرست محترم خوابگاه اطلاع دهید.

- لطفاً نسبت به تحویل پاکیزه و مرتب اتاق و سوئیت خود کوشا بوده و در این امر پرسنل زحمتکش خدمات خوابگاه را یاری فرمایید.

                                                                                                                     با تشکر

                                   مرکز بهداشت و درمان دانشگاه

 


نظر شما :