روز جهانی بهداشت محیط و تقدیر مرکز بهداشت و درمان از کارشناسان بهداشت

روز جهانی بهداشت محیط و تقدیر مرکز بهداشت و درمان از کارشناسان بهداشت

۰۵ مهر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۶۹۲۳ رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۵۱
رسالت مهندسین بهداشت محیط، صیانت از محیط زندگی است. حفظ تندرستی و رهایی از رنج و بیماری یکی از مهمترین مسائلی است که همواره در طول تاریخ ، فکر بشر را بخود مشغول نموده است با پیشرفت علم و دانش و شناختن عوامل بیماریزا و تاثیر آن بر تندرستی ، انسان آموخت که باید در محیط پاکیزه و سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را به خطر می اندازد اجتناب نماید .
روز جهانی بهداشت محیط و تقدیر مرکز بهداشت و درمان از کارشناسان بهداشت

 

روز جهانی بهداشت محیط گرامی باد    "  پایداری و ایمنی جهانی غذا " 

رسالت مهندسین بهداشت محیط، صیانت از محیط زندگی است.

حفظ تندرستی و رهایی از رنج و بیماری یکی از مهمترین مسائلی است که همواره در طول تاریخ ، فکر بشر را بخود مشغول نموده است با پیشرفت علم و دانش و شناختن عوامل بیماریزا و تاثیر آن بر تندرستی ، انسان آموخت که باید در محیط پاکیزه و سالم زندگی کند و از آنچه سلامتی او را به خطر می اندازد اجتناب نماید .

در این میان آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ این امنیت و آسایش خاطر رخ می نمایاند، فعالیت مجدانه کارشناسان بهداشت محیط می باشد که با تلاش در ارتقاء امر بهداشت  و حفظ سلامت جامعه می کوشند.

بهداشت محیط به فرایند ارزیابی، تصحیح، کنترل و پیشگیری از عواملی در محیط می پردازد که می تواند بر سلامت نسل حاضر و آینده اثرات ناگواری داشته باشد و بسیاری از بیماری ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان با محیط زندگی اوست که با افزایش آلاینده های محیطی افزایش چشمگیری داشته است.

در راستای شعار سال فدراسیون بین المللی بهداشت محیط در 26 سپتامبر مصادف با 4 مهر ماه ((پایداری و ایمنی جهانی غذا )) 

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه دسترسی همه اساتید ، دانشجویان و پرسنل محترم به غذای کافی ، سالم و فاقد هر گونه بیماری و آلودگی برای داشتن جسمی سالم را وظیفه خود دانسته و در این راستا کوشا می باشد. 

مرکز بهداشت و درمان به مناسبت این روز از کارشناسان بهداشت خود تقدیر و تشکر نمود.

 

 

 

کلید واژه ها: بهداشت محیط-کارشناس-تقدیر


نظر شما :