اقدامات لازم جهت داشتن زمینی پاک

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۵۹۱۴ رویدادها اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۲۰۸
دوم اردیبهشت برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» نام گذاری شده است روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم. باید شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجه با زمین بهبود دهیم.
اقدامات لازم جهت داشتن زمینی پاک

دوم اردیبهشت برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» نام گذاری شده است روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم. باید شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجه با زمین بهبود دهیم. بی شک بر ماست که زمین را دریافته و در نگهداری آن کوشا و یادآور باشیم

روز جهانی زمین پاک روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند و به حفظ آن کمک می‌کنند.

یکی از محبوب‌ترین راه‌های پاس داشتن این روز، کاشتن نهال است. این کار به قدری ساده است که اغلب، ارزش آن فراموش می‌شود.

اقدامات لازم جهت داشتن زمین پاک:

۱- در استفاده از کاغذ صرفه جویی کنید و سعی کنید کارهایتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهید. به طور مثال تا حد امکان قبض هایتان را از طریق اینترنت پرداخت کنید. صرفه جویی در کاغذ در واقع به معنای کمتر بریده شدن درختان اطراف شماست و در عین حال با این کار زباله کمتری تولید شده و دی اکسید کربن کمتری تولید میشود.

۲- شما هم در ساخت و انبوه شدن جنگلها کمک کنید. کاشت هر نهال میتواند سالهای سال هم خاطره خوشی برای شما و هم کمکی به محیط زیستتان باشد.

۳- به انجمنهای حمایت از محیط زیست کمک کنید. آنها با تلاش بی وقفه خود سعی در نجات زمین دارند.

۴- در محل کارتان هم به سبز بودن زمین فکر کنید. از مدیر بخش خود بخواهید که برنامهای ترتیب دهد که کاغذ کمتری مصرف شده و اصراف نشود. برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنید.

۵- اگر به سفر رفتن فکر میکنید حتما سفر با قطار را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان میدهد که دی اکسید کربنی که قطارها برای زمین تولید میکنند ۴ تا ۱۵ درصد کمتر از هواپیماهاست. پس قطار را فراموش نکنید.

۶- در مصرف آب صرفه جویی کنید. اصراف در آب میتواند به ضرر زمین تمام شود. هنگام دوش گرفتن زمان مشخصی را در نظر بگیرید و دقایق طولانی بی دلیل زیر دوش نمانید و آب را بی علت باز نگذارید.

 

 

 

کلید واژه ها: زمین پاک


( ۲ )

نظر شما :