• اخبار و رویدادها


  چاپ        ارسال به دوست

6 حرکت یوگا برای محل کار

6 حرکت یوگا برای محل کار

کار کردن با کامپیوتر برای مدت طولانی باعث آسیب هایی به گردن، شانه و ماهیچه های پشت می گردد. کشش وارد شده به این عضلات می تواند موجب سردرد، کمر درد، گردن درد و همچنین درد در شانه ها گردد. نرمش ها و حرکاتی ساده مانند یوگا در محل کار می تواند به آرام کردن  درد و از بین بردن علامت های دیگر آسیب های اسکلتی-عضلانی کمک کند.

تمرینات ساده یوگا را می توان بدون بلند شدن از روی صندلی، در هر زمان و هر روز انجام داد. فقط چند دقیقه در روز را به خود اختصاص دهید و یوگا را به زندگی روزانه خود اضافه نمایید.

شاید با افرادی آشنا باشید که همیشه از کمبود وقت گله و شکایت دارند. آن‌ها معمولا ورزش کردن را به زمانی موکول می‌کنند که مثلا پروژه‌های کمتری برای انجام دادن داشته باشند. کودک آن‌ها کمی بزرگ‌تر شود تا بتوانند به سالن ورزشی رفته و یا حرکات یوگا انجام دهند. ترفیع بگیرند که حقوقشان اضافه شود. بعد بتوانند خدمتکاری استخدام کنند تا وظایف کمتری در منزل داشته باشند. شاید یکی از آن افراد خود شما باشید! این داستان شما را به یاد داستان معروف «کوزه روغن» نمی‌اندازد؟

چاره چیست؟

درست است که در دنیای شلوغ و پر از گرفتاری هستیم؛ اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که از سلامتی خود غافل شده و از ورزش و نرمش کردن غولی بسازیم که هیچوقت جرات نزدیک شدن به آن را نداشته باشیم. باید از حداقل امکانات و فرصت‌های زمانی استفاده کنیم. حال چطور این کار را انجام بدهیم؟ حرکات یوگا جزو ساده‌ترین، موثرترین و کم‌هزینه‌ترین انواع ورزش و نرمش‌ها است.

در ادامه خواهید دید که چگونه در محل کار حرکات یوگا انجام دهید. خود را از خطرات بی‌تحرکی نجات دهید. مطمئن باشید که این حرکات یوگا آن‌قدر ساده هستند که در هر موقعیت کاری بتوانید انجامشان دهید. پس با ما همراه باشید.


١١:٣٨ - 1396/10/18    /    شماره : ٥١٨٥    /    تعداد نمایش : ٤٦



خروج